Comunicat CGT Justícia 15 d’octubre de 2024: Procés d’estabilització i quota discapacitats

La sentència del Tribunal Suprem 1273/2024 del 16 de juliol 2024 dona la raó a la Federació Estatal de Treballadors de les Administracions Públiques (FETAP) de la Confederació General del Treball (CGT) a una part de la demanda que va interposar el nostre sindicat a les bases d’estabilització de l’administració de justícia.

Veure comunicat de 27 de febrer de 2023

El “FALLO” de la sentència RESOLT el següent:

“FALLO”

Por todo lo expuesto, en nombre del Rey y por la autoridad que le confiere la Constitución, esta Sala ha decidido:

(1º) Estimar en parte el recurso contencioso-administrativo nº 675/2023, interpuesto por la Federación Estatal de Trabajadores Empleados de las Administraciones Públicas de la CGT contra el Real Decreto 407/2022, de 24 de mayo, por el que se aprueba la oferta de empleo público para la estabilización del empleo público en la Administración General del Estado correspondiente a la Ley 20/2021, de 28 de diciembre, de medidas urgentes para la reducción de la temporalidad en el empleo público.

(2º) Declarar la nulidad del Real Decreto 408/2022, de 24 de mayo, en la medida en que para las plazas cuyo sistema de selección sea el concurso no prevé la reserva legal para personas con discapacidad y desestimar el recurso en todo lo demás.

(3º) No hacer imposición de las costas.

Notifíquese esta resolución a las partes e insértese en la colección legislativa.

Así se acuerda y firma.

Per tant, segons el nostre parer, tot i que el FALLO de la sentència és insuficient si tenim en compte totes les nostres reclamacions, sí que considerem que és una gran victòria perquè l’Administració General de l’Estat (i l’Administració de Justícia) discrimina i per això el Tribunal Suprem en el seu fallo els interposa la màxima sanció (la nul·litat del Real Decret 408/2022, de 24 de maig).

Per fer memòria de com s’ha ha arribat a aquest punt, volem recordar que el nostre sindicat, la CGT, en defensa de totes les treballadores i per forçar la publicació d’una llei per l’estabilització, va registrar dues vagues a finals del 2021, en solitari a l’Administració de Justícia, i és en aquesta Conselleria on hi va haver el seguiment més elevat a Catalunya, després d’Ensenyament.

Fruit de les mobilitzacions al carrer arreu de Catalunya, a tots els sectors públics amb abús de temporalitat, finalment a finals del 2021, es va publicar la Llei de l“Icetazo”, mitjançant la qual s’han pogut estabilitzar moltes treballadores interines, tot i que, no és una llei que transposi de forma correcta la Directiva europea, perquè no estabilitza les persones en abús, sinó les places.

A sobre, quan es van publicar les bases de l’estabilització a l’administració de justícia el nostre sindicat, en assemblea d’afiliades, va acordar impugnar-les pels motius enumerats en el nostre comunicat de 27 de febrer de 2023. El Tribunal Suprem ha fallat al nostre favor i obliga a l’administració a complir amb la quota per discapacitats, i per això hem demanat a l’administració un augment de les places ofertades.

La resposta per part de l’Administració i la Funció Pública de l’Estat del govern del PSOE ha estat totalment insuficient, fins el punt d’obligar al nostre sindicat a demanar l’execució de la sentència del Tribunal Suprem del 16 de juliol de 2024 (veure comunicat de FETAP-CGT de 10 d’octubre de 2024).

ust després de la petició per part de FETAP-CGT de l’execució de la sentència, la funció pública confirma el torn d’estabilització per persones discapacitades en l’administració de justícia.

Estem molt sorpreses com els sindicats majoritaris en l’administració de justícia han fet comunicats demanant a l’administració, i la funció pública, l’aplicació de la sentència per evitar discriminacions, però, per una altra banda, no els va tremolar la mà per signar aquestes bases discriminatòries, i no van fer cap esforç per impugnar-les.

Aprofitem aquest comunicat per recordar que el nostre sindicat no rep subvencions i que les decisions es prenen de baix a dalt, i es poden interposar demandes costoses gràcies a les aportacions de les quotes dels i les afiliades a CGT.

Continuem treballant en diversos fronts perquè es resolgui el nyap de l’estabilització a l’administració de justícia, i recordem que si creus que no podràs estabilitzar, i et podrien cessar en breu, et pots posar en contacte amb nosaltres per assessorament:

sindicat.cgt.adm.justicia@gencat.cat

cgtjusticiacomunicacio@cgtcatalunya.cat

Sabem que no vau poder assistir a la manifestació unitària del dia 28 de setembre a Barcelona per l’abús de temporalitat, ja que teníeu convocatòria d’examen.

Per això, us encoratgem a assistir a la convocada a Madrid el proper 19 d’octubre 2024.

Salut i lluita, company@s!