Presentació de demanda contra la constitució de la Mesa General de Negociació de matèries comunes de la Diputació de Barcelona per vulneració de drets fonamentals

PRESENTACIÓ DE DEMANDA CONTRA LA CONSTITUCIÓ DE LA MESA GENERAL DE NEGOCIACIÓ DE MATÈRIES COMUNES DE LA DIPUTACIÓ DE BARCELONA PER VULNERACIÓ DE DRETS FONAMENTALS

Companyes, companys,

Com recordareu, el dia 11 de març, poc abans que comencés la situació d’excepcionalitat vinculada a la pandèmia de la COVID-19, vam difondre públicament un comunicat en el qual denunciàvem l’intent per part de la Diputació de Barcelona, CCOO i UGT d’excloure la CGT de la negociació col·lectiva a la corporació. El comunicat, que podeu recuperar al nostre web (https://bit.ly/319suhf) explicava com el dia 4 de març, la DSRH ens va comunicar via correu electrònic que la Diputació ha constituït de forma “vàlida” una Mesa General de Negociació de matèries comunes (és a dir, conjunta de personal funcionari i laboral), convocant-ne a la mateixa només a CCOO i UGT. Fent una lectura restrictiva de l’article 34 i següents de l’EBEP la corporació considera que només aquests dos sindicats tenen legitimitat per a ser presents a la mateixa”. També afirmàvem en el mateix que per a nosaltres resultava clar “que tot plegat és una maniobra per a excloure de la negociació col·lectiva la CGT (i de retruc també la I-CSC, per tant, a dos sindicats que ostentem conjuntament una tercera part de la representativitat de tota la plantilla), tot buidant de contingut la MGN de personal funcionari, i traspassant totes les matèries possibles a negociar a una Mesa on només hi seran CCOO i UGT.

Ja aleshores vam anunciar que no ens quedaríem de braços plegats davant d’aquest fet, i durant aquest temps de confinament, postconfinament i “nova normalitat” així ho hem fet. Després de recopilar tota la documentació pertinent i assessorar-nos a nivell jurídic, vam presentar recurs davant la Diputació per a esgotar la via administrativa tant bon punt els terminis del procediment administratiu van deixar d’estar suspesos arran de la declaració de l’estat d’alarma, i posteriorment vam interposar un escrit de presentació de recurs contenciós administratiu per vulneració de drets fonamentals a un jutjat de Barcelona. Aquest recorregut va concloure ahir, data en la qual els lletrats que ens porten aquest cas van registrar la demanda al Jutjat Contenciós Administratiu número 5 contra l’acte de constitució de la Mesa General de Negociació de matèries comunes de la Diputació del dia 3 de març, en nom del Sindicat d’Administració Pública de Barcelona de la CGT.

Tal com vam dir en el comunicat anteriorment esmentat “en això anirem a totes, fins al final i fins allà on calgui, perquè entenem que estem davant d’una maniobra que vulnera objectivament el dret fonamental a la negociació col·lectiva i, per tant, el dret d’una part important de la nostra plantilla a ser representades en seu negociadora per aquelles que han triat per a fer-ho. Així, doncs, sobre la legalitat d’aquesta Mesa amb la composició i amb l’abusiva atribució de matèries de negociació que han decidit de forma unilateral la Diba, CCOO i UGT, decidiran els tribunals, i la nostra intenció és arribar fins a la darrera instància possible, si és necessari. Us anirem informant puntualment del recorregut jurídic d’aquest procediment, al qual de moment ja us podem avançar que tant CCOO com UGT s’han personat en qualitat de parts codemandades.

Instem novament a totes les parts implicades a reflexionar sobre la inseguretat jurídica que han introduït en tot el procés negociador a la Diputació amb la inèdita, barroera i abusiva maniobra d’exclusió que van realitzar el mes de març, la qual és contrària a qualsevol mínima noció de democràcia sindical. I acabem recordant-los el següent: La CGT mai no fa brindis al sol, davant ningú, i quan es compromet públicament a una actuació la tira endavant, per molt excepcionals que puguin ser les circumstàncies en les que ens trobem immersos. Com suposareu, no tenim una excessiva confiança en la justícia burgesa ni en aquells i aquelles que l’administren, perquè pensem que està feta a mida dels sindicats de concertació i concebuda, precisament, per a posar tots els entrebancs possibles a opcions sindicals combatives com la nostra. Tanmateix, defensarem els nostres drets, els de la nostra afiliació, i els d’aquella part de la plantilla que ens ha fet confiança per a que els representem, allà on sigui necessari i fins allà on sigui necessari. Perquè, a més, considerem que ens assisteix la raó, i que amb l’estructura de la plantilla que té la Diputació (dins la qual el personal laboral té un pes absolutament residual) ningú no pot posar en qüestió que tenim representativitat més que suficient i legitimitat per a ser presents a la MGN de matèries comunes. Ens veurem al jutjat.

Salut!

Secció Sindical de la CGT a la Diputació de Barcelona