ATUREM LA INVASIÓ

Campanya de solidaritat amb els pobles del nord-est de Síria.

Durant els últims 7 anys, el conjunt divers de pobles del nord-est de Síria han viscut un profund procés de canvi social cap a una societat més democràtica. Alhora que la societat es reorganitzava després de la fallida de l’Estat sirià, resistia heroicament i combatia a Estat Islàmic, convertint-se en el principal responsable de la seva derrota al territori. Ara, després d’haver aconseguit estabilitzar la situació, Turquia ha iniciat una ofensiva d’invasió sobre aquest territori, posant en perill tots els avenços socials produïts durant els últims anys i amenaçant amb un genocidi.

Per això és imprescindible augmentar la pressió per part de la comunitat internacional per sostenir la resistència històrica de la població de la regió. Des de la campanya Aturem la Invasió, fem una crida a tothom (col·lectius, entitats, organitzacions, institucions, sindicats i persones individuals) per manifestar-nos en contra de la invasió turca del nord-est de Síria, adherint-se a aquesta campanya.

És fonamental condemnar fermament les atrocitats comeses per l’Estat turc contra la gent del nord-est de Síria i l’augment de la repressió feixista en contra dels valors democràtics. Els crims de guerra de l’Estat turc i de les seves faccions aliades s’han dut a terme des del començament de l’atac i s’orienten deliberadament cap a les infraestructures bàsiques com els hospitals i els sistemes de subministrament d’aigua i electricitat, fet que augmenta intencionadament el nombre de vides perdudes. Tots els projectes promoguts per organitzacions internacionals, com ara ONG, han estat tancats, deixant a milers de persones sense cap mena de suport. Centenars de milers han hagut de fugir dels seus pobles i ciutats en una zona on ja hi havia milers de refugiats. La situació d’extrema alarma es veu agreujada pel perill de reorganització d’Estat Islàmic aprofitant (i fomentat per) aquesta invasió. Demanem la institució immediata d’una zona d’exclusió aèria a la regió per permetre salvar el màxim de vides possibles.

Com molts de vosaltres ja sabreu, al nord-est de Síria la gent ha invertit grans esforços per construir l’Administració Autònoma del Nord-est de Síria, el primer projecte polític a l’Orient Mitjà que promou una comprensió alternativa de l’organització social, basada en la interculturalitat, relacions de gènere diverses i justes i el respecte pel medi ambient, amb una proposta política desenvolupada amb l’objectiu de facilitar la convivència de l’àmplia varietat de cultures que conviuen a la zona. Com a societat volem donar suport als moviments democràtics que tenen un paper crucial en el desenvolupament d’un món secular, pluralista, feminista i ecològicament just. Per tant, expressem la nostra solidaritat amb la lluita dels pobles del nord-est de Síria fent una crida a la Unió Europea i a les organitzacions internacionals per trencar el seu silenci i prendre mesures immediates. Cridem a deixar de consumir productes turcs, sumant-nos al boicot acadèmic i cultural, i exigir als nostres governs la fi del comerç d’armament amb Turquia. Cridem a organitzar i participar en convocatòries i accions de rebuig contra la invasió turca del nord-est de Síria.