EL SINDICAT D’ADMINISTRACIÓ PÚBLICA DE BARCELONA (SAPB-CGT) EN SUPORT A LA LLUITA DELS TREBALLADORS I TREBALLADORES DE NISSAN

Des del Sindicat d’Administració Publica de Barcelona de la CGT manifestem públicament la nostra solidaritat amb els treballadors i treballadores de Nissan, en lluita davant la pretensió de la multinacional de tancar les plantes de Zona Franca, Montcada i Reixac, i Sant Andreu de la Barca, tot deixant milers de families afectades al carrer, comptant la plantilla directa i la de les empreses auxiliars de la mateixa. De forma especial, volem traslladar el nostre suport a aquells afiliats i afiliades del SAPB que teniu familiars treballant en alguna de les 3 factories, i que ens consta que esteu vivint aquest conflicte, en alguns casos, amb un estrès i una angoixa que s’afegeix a la situació anòmala derivada de l’emergència sanitària que estem patint.

A data 28 de maig, el grup Nissan-Renault-Mitsubishi va comunicar públicament la seva intenció de tancar de forma definitiva de les 3 plantes de Nissan a Catalunya. Aquest anunci es produeix enmig d’una vaga indefinida que porta resistint ja diverses setmanes. El tancament suposarà, segons les estimacions de les que disposem, la destrucció de més de 3.000 llocs de treball directes i de 20.000 llocs indirectes. Un cop molt fort per al teixit industrial de l’àrea de Barcelona i del conjunt de Catalunya, en uns moments, a més, de profunda crisi socioeconòmica vinculada als efectes de la pandèmia del covid. I tot plegat després d’anys de rebre ajudes i subvencions per part de totes les Administracions Públiques, a tots els nivells, una autèntica muntanya de diners públics que no ha anat acompanyada de solucions reals per part dels polítics del nostre país davant la mala gestió per part de la multinacional, i davant l’evident estratègia de desinversió que aquesta ha estat realitzant durant els últims anys.

El Sindicat d’Administració Pública de Barcelona ha realitzat ja una aportació solidària a la caixa de resistencia dels i les vaguistes de Nissan. Us convidem a totes a fer el mateix, posant el que pugueu, tota contribució suma (IBAN: ES21 0049 1944 2623 1003 0440).

Restem atentes a totes les convocatòries dels companys i companyes de la Nissan i les empreses afectades, a les quals donem suport, i animem a tothom a participar en les mateixes. Plantegem un boicot indefinit als productes de Nissan i a visibilitzar de forma activa, en els diferents punts de venda de la marca, la nostra solidaritat amb les seves treballadores. Així mateix, reclamem un posicionament clar, ferm i inequívoc per part dels governs estatal i autonòmic en relació a la continuïtat de l’activitat industrial i el manteniment dels llocs de treball. Fer declaracions és fàcil, però ara és el moment dels fets, i això és el que volem.

Nissan no es tanca! Visca la lluita de la classe obrera!

Secretariat Permanent del Sindicat d’Administració Pública de Barcelona (SAPB-CGT)

#FuturoParaNissanYA
#CajaResistenciaNissan