9F: Aturem les biblioteques!

31 de 40 biblioteques tancades

El dijous 9 de febrer, en el context del lliurament del premi Carvalho de #BCNegra, vam aturar les biblioteques per anar a la Plaça de Sant Jaume a fer soroll i a cridar les reivindicacions que fins ara l’Ajuntament no havia volgut escoltar. Prop de 200 persones ens vam concentrar davant l’Ajuntament entre les 17:30 i les 20h de la tarda. No vam poder entrar a l’acte, però en acabar-hi vam repartir octavetes a les assistents, també al Jordi Martí, tinent d’Alcaldia de Cultura, mentre cridàvem “Defensem, les nostres biblioteques!”

La convocatòria va tenir un alt seguiment: la majoria de les treballadores en actiu van fer la vaga, 184 segons dades de l’empresa, i 31 de les 40 biblioteques van tancar.

Volem agrair totes les mostres de suport rebut: a les usuàries que ens vau donar suport a St. Jaume, les que vau signar les 10.000 peticions al 2019, les que participeu del dia a dia de les biblioteques, les que ens ajudeu a difondre les reivindicacions, les que feu queixes on toca per demanar millores i denunciar les mancances del servei… Per totes… Gràcies!! I també a les companyes del sindicat. A la CGT tenim clar que la mobilització i el suport mutu és el camí a seguir. Estimem les biblioteques, defensem-les!

Recull de premsa del 9F:

Betevé

Vaga a les Biblioteques de Barcelona per reclamar més personal i millores laborals

Vaga a les biblioteques de Barcelona el 9 de febrer: els treballadors reclamen un servei de qualitat

324 Notícies:
Els bibliotecaris de Barcelona convoquen vaga per reclamar millores laborals

La nova Biblioteca Gabriel Garcia Márquez de Barcelona denuncia que no té prou personal

Aturada parcial dels bibliotecaris de Barcelona per exigir més inversió als equipaments i estabilitat laboral

Planta Baixa TV3

El Periódico

Parada parcial de los bibliotecarios de Barcelona para exigir más inversión en equipamiento y estabilidad laboral

Los bibliotecarios de Barcelona irán a la huelga este jueves para reclamar “condiciones dignas”